Sydney - og Asia på hjemveien

Sydney - og Asia på hjemveien

lørdag 13. november 2010

Great Ocean Road

Klokkå 6.30 forrige torsdag vekte Karl Terje meg å sa at eg måtte stå opp for me sko ut å reisa! Eg fekk beskjed om å bare kle på meg, for han hadde allerede pakka alt me trengte, eg blei litt småstressa av d, men avgårde te flyplassen bar d! Flyet gjekk te Melbourne, å der hadde han ordna leiebil og me va klare te biltur!! :)
Fusste dagen va me i Melbourne, før me kjørte videre ner te ein bitteliten kystby som hette Lorne, der la me oss inn på et superkosligt motell, å va ute å spiste koslige middag.

Morgenen ittepå va d opp klokkå 8 for å gå ein "haik" ner te ein foss, utrolig kosligt så tidligt på morgenen! Så va d frokost på rommet, før me kjørte videre langs Great Ocean Road. Fusste stopp va Kennett river, et lite tettsted som e kjent for masse ville koalaer:) Å d va d jammen meg og! De va så skjønne der de satt å sov i tretoppane! :) Ittepå kjørte me videre te Otway, der me gjekk ein "tretopp" tur 25 meter over bakken. Utrolig stiligt, å heldigvis ikkje skummelt:) Te slutt kjørte me te "de 12 apostlene", som e fjellformasjonar ute i sjøen, utrolig flotte å få med seg!


På veien tebake kom d plutselig ein koala gåande øve veien, å eg fekk spronge ut med kamera å d heila, å me fekk komma heilt nærme an! Heilt enorm opplevelse!! :)




Me likte oss så godt i Lorne, at me bestemte oss for å bli der den nesta nattå og, å lørdagen fekk me med oss både sol å et par timars surfing før me måtte kjøra te flyplassen. Ein fantastisk tur!

1 kommentar:

  1. for ein opplevelse !!!og Du har nå jammen ein snille kjæreste Silje.
    Tenk å ordna ein sånn ein overraskelse!!!
    kjekt å se bildene.
    klemmm

    SvarSlett