Sydney - og Asia på hjemveien

Sydney - og Asia på hjemveien

mandag 20. september 2010

Surfecamp

Då va d endelig tid te litt fritid å ferie, å surfecampen blei ein suksess!! :)

Fredagen blei me henta i buss og kjørt ner te seven mile beach. Allerede på bussen merka me norske stemmar overalt, noe me forsåvidt ikkje va overlykkelige over, d viste seg å vær ein "norsk skole"som leide lokaler på universitetet i Sydney, så der va d for d mesta nordmenn som bare ville vær med nordmenn. Det va og ei amerikansk gruppa der som gjekk på ein "amerikansk skole" som og leide lokaler på samme måte. D va lite kontakt me fekk me dessa og, de ville helst "vær for seg sjøl". Men det gjorde bare at me fekk snakka mye me dei så jobba der, i tillegg te dei 9 andre som og bare reiste i smågrupper, masse koslige folk! :) Resten av fredagskvelden gjekk med te litt informasjon og rominndeling, å d tok ikkje långa tiå før me alle va i seng.

Neste morgen va d frokost kl. 07.00, så va d bare å hoppa i våtdraktane å komma seg på strandå. Vel... å hoppa i våtdrakten va kanskje å ta litt hardt i..mær som å slita/rulla an på seg;)Karl Terje knakk surfekoden på et øyeblikk, å va den desidert mest fotograferte av alle på campen! :) Til å me eg fekk reist meg i løpet av fusste timen, med GODE instruksjonar å hjelp fra instruktøren Mitch, så me va begge superengasjert og fornøyde når d va lunsjpause!



Me fekk iløpet av lunsjen beskjed om at d va rimelig harde bølger denna dagen og at me måtte vær forsiktige og hørra godt itte om når me måtte opp av vatnet, viss bølgene blei for farlige.


Dei neste timane blei bølgene ennå værre, å plutselig kom det ei gedigen bølga, å wipa ut absolutt alle sammen... Eg fekk ikkje heilt med meg kor store bølgå va, å låg på surfebrettet å padla som ein galning når alle begynte å ropa "kom inn", ein av instruktørane brølte "PADLA, PADLA, PADLA", før den sværa bølgå heiv meg under og kasta meg rundt i noe som føltes som ein evighet i øyeblikket... D samma skjedde, i litt mildare grad, 10-12 gångår te, å resten av den ittemiddagen brukte Karl Terje på å bli supergod, å eg på å sitta i strandkanten å furta sammen med de andre jentene på rommet om kossen me ikkje va skapt for denna sporten! Me va i d minsta flærre i samme båt! ;)

Om kvelden va d grilling å tid for ein tur på den lokale puben, å kvelden endte tidligt, me va i seng klokkå 23.30. Itte ei bortimot søvnløs natt, full av drukningsmareritt, så va d tid for frokost klokkå 07.30. Nå sko dei kalde, våte våtdraktane på igjen, å Pia på rommet hadde ein sterk drøm om at alle våtdraktane va stjålne, så me slapp å torturerast i dag igjen.. Men den blei ikkje oppfyllt..




Karl Terje va overlykkelig for å vær i sjøen igjen, å va blitt ein mester i å surfa! Eg for min del konne liksågodt vært i et svømmebasseng med surfebrettet mitt i starten.. Eg gjekk bare rundt i sjøen å leide på det for at ingen av instruktørane sko merka at eg ikkje surfa... Eg ga "body surfing" et par forsøk, men va ærligtalt ikkje særlig engasjert... Plutselig va d ein av instruktørane så la merke te d allikavel, å der va eg plutselig tvungen te å gjør mitt besta igjen.. Men med god hjelp, og over gjennomsnittet tålmodige instruktørar va eg jammen meg oppe å stod igjen, å nå va d plutselig KJEMPE GØY!!!! D hjalp visst godt på med litt mestringsfølelse, å før eg visste ordet av d, så hadde timane flydd avgårde! Nå håpe me på å få surfa litt mær på Fiji, å muligens i Byron Bay ukå ittepå! :)

2 kommentarer:

  1. Pappa/ Otto og Jorunn20. september 2010 kl. 08:41

    ....ser fantastisk gøy ut, me er IMPONERTE over innsatsen!! De er flinke å formidla,me kosar oss med å lesa om opplevelsane dekans! Ventar på neste "krumspring"......

    SvarSlett
  2. Her e det bara å stå på Silje du e knallgoe!!!!!
    Og Karl Terje imponere og,noen har det bara i blodet.
    ps.Eg og Jens lure på om du kan læra oss når du komme hjem.(du vet det va her eg sko hatt smilefjeset!!!)
    kos dåkkår videre
    klem fra mamma

    SvarSlett