Sydney - og Asia på hjemveien

Sydney - og Asia på hjemveien

mandag 18. oktober 2010

Whale watching at Port Stevens

Søndag gjekk turen på hvalsafari! Me blei henta i byen grytidligt om morgenen og kjørt opp te Port Stevens. På veien va d et stopp med sandboarding og kamelridning! Litt av ein sammensetning! Men me fekk nå prøvd oss, kamelridningå va i overkant harry;) men ellers va d nå et kosligt stopp på veien.

Når me kom fram te seilbåten fekk me utdelt sjøsjuketablettar med ein gång, å eg tok gladeligt imot! Min omgang med båt å sjøliv pleie jo ha et 30 minuttars maksimum, så eg ante meg kor d bar når eg nå va stuck i 3 timar.. D tok vel sånn ca 10 minuttar før eg hang rundt ein stige å kjempa mot kroppen, å der blei eg hengane resten av turen, før eg mot slutten presterte å spy øve rekkå med ei overinteressert 8 årige jenta hengane i helane.. Ikkje akkorat tidenes dag for min del, men Karl Terje derimot storkoste seg og fekk tatt ein heil haug med bilder av både hvalar og delfinar, å til å med ei sjøløva så låg å kjølte seg ner i vannskorpå:)

Me va alt i alt heldige med både sol og visstnok uvanlig mye aktivitet for hvalar å vær! Me traff på to tenåringshvalar så lekte sammen, å dermed fekk me ligga rundt de i nesten ein time å ta bilder mens de hoppa, blåste og plaska med finnene:)

4 kommentarer:

  1. Hei igjen hørres ut så ei opplevelses rike helg og bursdagsfeiring!!!
    Tror eg heller hadde klappa kenguruen enn holdt slangen ja....masse kjekke bilder her!!!
    klem begge 2.

    SvarSlett
  2. Det e så gøy å følga bloggen dåkkas!! friste mer og mer med Australia!! Have fun! :D

    SvarSlett
  3. Den turen hørres fantastiske ut, til tross for at du underholdt 8-åringen med gårsdagens middag :p
    Va i Bergen på kurs torsdag og fredag.Og Bergen e ikkje det sama uten Hotel StoresundGrinde og dens fantastiske personalet der;)

    SvarSlett